Articole CreştineResurse Spirituale, Practice şi Gratuite

Categorii

Sunt Statele Unite Supraputerea Finala?

Scris la: 15 aprilie 2009
Sunt Statele Unite supraputerea finala?
Pastor Mark A. Finley
Vicepresedintele Conferintei Generale, la Departamentul Evanghelizarii Mondiale
Vorbitor emerit la postul de televiziune It Is Written
 
            Votul era in impas pe 2 iulie 1776. Trebuiau coloniile britanice sa-si declare independenta fata de Anglia? Congresul Continental a dezbatut problema intrega zi. Delegatia Delaware avea trei voturi. Din cei doi delegati prezenti unul a votat pentru independenta. Celalalt impotriva acesteia. Al treilea era acasa, la ferma sa, izolat din cauza unei furtuni puternice. Dar congresul ajunsese la un impas si el aflase asta. Votul sau avea sa decida viitorul. Asadar, calare pe calul sau, a calatorit toata noaptea prin noroi si ploaie, pana la Congresul Continental, pentru a vota.
            Legenda spune ca un baietel se uita la delegati prin crapatura usii. Bunicul sau, care era clopotar in localitate, ii incredintase aceasta sarcina. Iar batranul astepta langa clopot, gata sa-l traga daca adunarea semna declaratia. Uitandu-se prin crapatura usii, baietelul a vazut cum a fost semnat documentul si a auzit taraitul picioarelor. Bunicul nu avea stare, mormaind ca nu aveau sa o aprobe niciodata.
            Dar a sosit delegatul de la Delaware, pentru a da votul decisiv. Baietelul a fugit, strigand:
            -Trage, bunicule, trage clopotul pentru libertate.
            Statele Unite si-au creat imaginea unei tari in care libertatea este protejata. Au devenit o fortareata a democratiei in lumea moderna. De fapt, natiunea a devenit puterea mondiala dominanta. Problema libertatii si a constiintei umane are un rol de seama in drama finala pe care o scoate in evidenta cartea Apocalipsei. in ultimele zile ale istoriei vor mai trage Statele Unite clopotul pentru libertate?
            Citeste Apocalipsa 13:11. Ioan tocmai descrise ridicarea bisericii medievale, puterea papala, si a prezis rolul pe care il va avea aceasta in zilele din urma. Acum el introduce un al doilea simbol profetic: „Apoi am vazut ridicandu-se din pamant o alta fiara, care avea doua coarne ca ale unui miel, si vorbea ca un balaur.“ Ce indicii avem pentru identificarea acestei fiare ca un miel?
            INDICIUL 1: Unde se ridica aceasta fiara. A doua fiara, diferita de prima, se ridica din pamant.
            Lasand Biblia sa-si fie propriul interpret, Daniel 7:17 descopera ca fiarele profetice reprezinta imparati si natiuni. Asadar, aceasta a doua fiara din Apocalipsa 13 este o natiune. Si ea se ridica din pamant. Dar prima fiara din Apocalipsa 13 de unde a venit? Din mare. Toate celelalte fiare (adica natiuni) au avut o origine asemanatoare.
            Apocalipsa 17:15 arata ca marea reprezinta popoare, natiuni si limbi – mase agitate de oameni. Ca simbol apocaliptic, marea avea o conotatie negativa, iar natiunile care se ridica din ea I se opun lui Dumnezeu si poporului Sau ales. (Este interesant ca in Apocalipsa 21:1 ni se spune ca pe noul pamant nu va mai exita marea.) Dar aceasta a doua fiara (natiune) din Apocalipsa 13:11 se ridica din pamant – unica in predictiile apocaliptice. in cartea Apocalipsei, pamantul, care este opusul marii, are o conotatie pozitiva. De fapt, in Apocalipsa 12:16 pamantul o ajuta pe femeia persecutata (simbol al poporului lui Dumnezeu) inghitand raul pe care il aruncase balaurul din gura. Spre deosebire de fiarele (natiunile) din mare, fiara (natiunea) de pe pamant se afla de partea lui Dumnezeu!
            INDICIUL 2: Perioada in care se ridica a doua fiara.
            in Apocalipsa 13:10 se spune despre prima fiara ca este dusa „in robie.“ Apoi chiar versetul urmator vorbeste despre ridicarea celei de-a doua fiare. Asadar a doua fiara (natiune) a luat fiinta cam in acelasi timp in care prima fiara a mers in robie, momentul in care a primit rana de moarte in cap (versetul 3).
            in 1798 prima fiara, papalitatea, a primit o lovitura puternica. in anul acela francezii l-au luat prizonier pe papa, desfiintand suprematia papala. Dupa acest moment, a doua fiara profetica a inceput sa se evidentieze. Se potriveste lucrul acesta cu istoria Statelor Unite? Da. in 1798 noua tara incepea sa castige reputatie pe plan international. Astfel, cand privim in trecut, descoperim ca singura putere care „se ridica“ in 1798 este Statele Unite ale Americi.
            INDICIUL 3: Cum s-a ridicat aceasta a doua fiara. Apocalipsa 13:11 ne spune ca avea doua coarne ca de miel. Ce semnifica aceste coarne? Scriptura foloseste coarnele ca simbol al autoritatii sau al puterii politice sau religioase. Mielul este tanar, aparent cu doar putina putere. in plus,in Apocalipsa mielul este folosit de 28 de ori pentru a-L simboliza pe Isus Hristos. Acesta este un alt indiciu ca aceasta fiara (natiune) nu este un dusman al lui Dumnezeu si al poporului Sau.
            INDICIUL 4: Fiarele anterioare aveau cununi pe capete. Cununile indica puterea papala din profetie. Dar aici nu vedem niciun semn de autoritate imparateasca, in contrast cu prima fiara din Apocalipsa 13. „Apoi am statut pe nisipul marii. Si am vazut ridicandu-se din mare o fiara cu zece coarne si sapte capete; pe coarne avea zece cununi imparatesti si pe capete avea nume de hula.“ Aceasta sugereaza o forma diferita de guvernare.
            INDICIUL 5: Aceasta fiara ca un miel are influenta mondiala. ii face pe locuitorii pamantului sa se inchine puterii „fiarei dintai“ (versetul 12).
            Acum un secol sau mai mult, Statele Unite nu se potriveau cu imaginea asta. Ca un miel cu coarnele lui mici, parea sa aiba prea putina putere sau autoritate. Dar astazi influenta mondiala a Statelor Unite ii afecteaza financiar, politic si cultural pe oamenii de pretutindeni.
            Asadar sa revizuim cele cinci indicii despre a doua fiara, natiunea asemanatoare cu un miel, din Apocalipsa 13. Stim ca s-a ridicat in jurul anului 1798. Ca este vorba de o natiune noua, care nu se opune lui Dumnezeu si nu are cununa pe cap, deci nu are autoritate imparateasca. Si ca va avea influenta mondiala.
            Cu siguranta ca apostolul Ioan descrie ridicarea Statelor Unite ale Americii.
            Natiunea care s-a ridicat sa lupte pentru libertatea religioasa si civica va avea de jucat un rol major in drama ultimelor zile ale acestui pamant. Dar care anume va fi rolul acesta? Sa ne uitam la dovezile din Apocalipsa 13:11 „Apoi am vazut ridicandu-se din pamant o alta fiara, care avea doua coarne ca ale unui miel si vorbea ca un balaur.“. Ma tem ca descrierea devine fioroasadestul de repede. Fiara care avea doua coarne ca un miel incepe sa vorbeasca la fel „ca un balaur.“
           
Ce s-a intamplat cu natiunea?
 
          in mod evident, cu aceasta natiune se intampla ceva. La inceput era ca un miel, insa in cele din urma va vorbi ca un balaur. Vorbesc natiunile? Da, vorbesc prin corpurile lor legislative. Oamenii de stat vorbesc in numele tarii atunci cand adoptalegile. Apocalipsa 13 descrie schimbarea, de la asemanarea cu un miel pana la vorbirea ca un balaur, sugerand ca va incepe sa isi foloseasca puterea in crestere pentru a constrange. Cu versetul 12 imaginea se intuneca: „Ea lucra cu toata puterea fiarei dintai inaintea ei; si facea ca pamantul si locuitorii lui sa se inchine fiarei dintai, a carei rana de moarte fusese vindecata.“
            Fiti atenti ce spune. A doua fiara (natiune) ii face pe locuitorii pamantului sa se inchine primei fiare. Adica ii va convinge pe oameni sa adopte principiile fundamentale ale bisericii medievale – fuziunea bisericii cu statul. Din nou, aspectele societatii care au functionat separat se vor uni pentru a impune parcticile religioase. Bratul puternic al statului va constrange asa cum au facut-o practicile religioase de-a lungul secolelor. America Protestanta se va unicu persecutia religioasa intr-o alianta periculoasa dintre biserica si stat.
            S-ar putea sa va intrebati cum este posibil sa se intample vreodata asa ceva. Pare imposibil.
            Dar asteptati. Se vor intampla chiar mai multe. Cititi Apocalipsa 13:13, 14. Vorbind despre a doua fiara, asemanatoare cu un miel, Ioan spune: „Savarsea semne mari, pana acolo incat facea sa se pogoare foc din cer pe pamant, in fata oamenilor. Si amagea pe locuitorii pamantului prin semnele pe care i se daduse sa le faca in fiata fiarei.“
            Cum poate o tara ca Statele Unite sa se supunafiarei din Apocalipsa 13? Din cauza minunilor care vor avea in curand loc.
 Multi oameni cred ca orice minune vine de la Dumnezeu, ca dovedeste ca cel care o face detine adevarul. Si intr-adevar, Dumnezeu face semne si minuni, asa cum crede El ca este mai bine. Uneori minunile insotesc lucrarea lui Dumnezeu, ca in cazul lui Ilie pe Muntele Carmel. Focul care coboara din cer este o aluzie la relatarea din 1Regi 18. Dar si Satana poate face minuni. El poate face semne si minuni false. Poate chiar sa sa para ca aduce foc.
            Asa cum am vazut mai sus, Isus i-a avertizat pe urmasii Sai cu privire la ce se va intampla in ultimele zile ale istoriei: „Caci se vor scula Hristosi minicinosi si prooroci mincinosi, si vor face semne mari si minuni, pana acolo incat sa insele, daca va fi cu putinta, chiar si pe cei alesi.“
            Semnele si minunile nemaipomenite nu sunt neaparat un semn al favoarei divine. Ele pot reprezenta efortul arhivrajmasului nostru de a insela. Iar oamenii care prefera un semn senzational in locul adevarului simplu si clar al Cuvantului lui Dumnezeu se indreapta spre cadere. Vor fi inselati de lucrarile nemaipomenite ale unei puteri cumplite.
            Ioan ne aminteste: „Acestea sunt duhuri de draci, care fac semne nemaipomenite si care se duc la imparatii intregului pamant, ca sa-i stranga pentru razboiul zilei celei mari a Dumnezeului Celui Atotputernic.“ (Apocalipsa 16:14)
            Chiar si cei mai de seama oameni, printre care se numara politicienii si conducatori de state, vor accepta fara sa-si dea seamaputerea facatoare de minuni a marelui inselator. Aceasta putere o ajuta pe fiara asemanatoare cu un miel sa ii faca pe toti locuitorii pamantului sa se inchine primei fiare. Astfel Statele Unite vor adopta intoleranta religioasa.
 
 
           
O falsa reinviorare religioasa
 
          Pare greu de crezut? Ganditi-va la ce s-ar intampla daca ar avea loc o reinviorare religioasa in toata tara, cu minuni nemaipomenite si alte semne. Ganditi-va ce usor ar fi de aparat ceea ce pare a fi lucrarea lui Dumnezeu, poate ultima sansa de salva natiunea de ruina morala – mai ales daca in acelasi timp are loc o criza nationala.
            in timp ce au loc miracole domneste un spirit de unitate. Oamenii vor sa duca reinviorarea cat mai departe posibil. Ei cauta ceva care sa poata uni totul, un simbol al inchinarii comune. De ce sa nu scoata in evidenta chiar ziua inchinarii? La urma urmelor, este ceva comun tuturor crestinilor. La prima vedere, propunerea pare buna. in fiecare duminica natiunea se va strange si se va inchina intr-un spirit de fratietate. Nu ar uni asta intreaga tara si nu ar face-o sa fie cu adevarat o natiune sub conducerea lui Dumnezeu?
            Pare exagerat? Unii conducatori religiosi au sugerat deja ca o zi de inchinare comuna s-ar putea sa fie o solutie la criza energetica ce se repeta in America. Daca s-ar interzice condusul masinii duminica, cu exceptia mersului la biserica, Statele Unite ar putea economisi pana la 15% din rezervele de benzina.
            in anii ’70 Harold Lindsell a propus ca „in fiecare duminica sa se inchida toate afacerile, inclusiv benzinariile si restaurantele“, cu scopul economisirii energiei. (Christianity Today, 7 mai 1976). Lindsell si-a exprimat convingerea ca o asemenea schimbare ar implini atat legile naturale cat si „vointa lui Dumnezeu cu privire la toti oamenii.“ Dandu-si seama ca este foarte putin probabil ca duminica sa devina in mod voluntar o zi de odihna, el a mai sugerat ca o solutie pentru realizarea acestui lucru ar fi „un ordin legislativ, prin oamenii de stat alesi de popor.“
            Cu ceva timp in urma, Curtea Supreama a Statelor Unite (McGowan si altii, Maryland) a decis ca in unele situatii s-ar putea sa fie adoptate legi dumincale, nu din consideratii religioase, ci ca o masura de protectie pentru sanatatea si bunastarea poporului american. Raposatul Justice William O. Douglas nu a fost de acord si a declarat urmatoarele cu privire la decizia majoritara a Curtii: „Mi se pare evident ca prin aceste legi statul il constrange pe cetatean, sub sanctiunea legii, sa se abtina de la munca sau recreatie in ziua de duminica, din cauza faptului ca majoritatea se inchina in acea zi. Prin lege statul face din duminica un simbol al respectului sau al credintei.“
            Sunteti constienti ca in momentul de fata in Statele Unite ale Americii multi cauta sa redefineasca libertatea religioasa? William H. Rehnquist, judecator la Curtea Suprema, a scris in 1985 ca „‹zidul de despartire dintre biserica si stat› este o metafora bazata pe istorie gresita…. Acesta ar trebui abandonat in mod direct.“ intreaga chestiune a despartirii statului de biserica este reevaluata. Publicatiia St. Louis Post-Dispatch, din 29 octombrie 1991, a facut o observatie interesanta: „Pe masura ce al doilea secol al Declaratiei Drepturilor se apropie de sfarsit, Curtea Suprema redefineste ce va insemna libertatea religioasa in al treilea secol. in linii mari, noua metoda a Curtii ajuta religiile conventionale, in timp ce loveste in cele neconventionale.“
            Editorialul­ ii propune Curtii sa faca o declaratie cu privire la ce inseamna o religie acceptabila. Si daca se intampla sa va incadrati in acea religie conventionala, atunci veti avea stampila aprobarii.
            Evenimentele ne conduc catre ziua in care fiara ca un miel va vorbi ca un balaur. Sa examinam inca o caracteristica a celei de-a doua fiare: „Si amagea pe locuitorii pamantului prin semnele pe cari i se daduse sa le faca in fata fiarei. Ea a zis locuitorilor pamantului sa faca o icoana fiarei, care avea rana de sabie si traia. I s-a dat putere sa dea suflare icoanei fiarei, ca icoana fiarei sa vorbeasca si sa faca sa fie omorati toti cei ce nu se vor inchina icoanei fiarei.“
            Ce inseamna propozitia „sa faca o icoana fiarei“?
            O icoana a unui lucru este ceva care seamana cu lucrul acela.
            Amintiti-va ca avem de-a face cu simboluri in cartea Apocalipsei. Astfel, icoana fiarei nu este un obiect propriu-zis, adica o statuie sau un idol. Ci este mai degraba o repetare a ceea ce a facut fiara inainte – intoleranta religioasa si persecutia care au existat in Evul Mediu.
           
Puterea civila si religioasa
 
            in culmea puterii ei, biserica medievala – atat cea occidentala cat si cea orientala – s-a imbracat cu putere civila. Avea autoritatea de a numi oameni de stat, de a-i pedepsi pe dizidenti, de a confisca bunurile, de a-i inchide pe oameni si chiar de a-i executa. Exista o legatura puternica intre stat si biserica.
            Ganditi-va la acest scenariu: o tara sfasiata de crima si faradelege. Oamenii suferapentru ca principiile morale par sa fi disparut. in scoli copiii se omoara unii pe altii. Violenta, obscenitatea si abuzul cresc. Socitatea pare incapabila sa castige razboiul impotriva drogurilor, a terorismului si a altor probleme cu care se confrunta.
            Oamenii cer solutii. Iar reactia cea mai instinctiva este: „Ar trebui sa existe o lege.“ Cetatenii bine intentionati se vor uni pentru a adopta legi care sa salveze tara. Vor crede ca pot sa salveze natiunea impunand moralitatea. „Trebuie sa introducem din nou in natiune crestinismul (sau ortodoxia, islamul, hinduismul sau oricare ar fi religia)“ vor spune ei. Desi motivul este bun, procedura este gresita. Exista tentatia de a adopta legi care sa ii oblige pe oameni sa faca, sub constrangerea puterii civile, ceea ce nu s-a reusit prin invatatura si predicarea persuasiva.
            Ganditi-va cat de puternica va deveni aceasta noua metoda atunci cand initiativele legislative vor avea in spate o reinviorare religioasa care are la baza semne si minuni.
             Robert Grant, directorul organizatiei Vocea Crestina din Statele Unite, a spus: „Daca ne vom uni, noi, crestinii, vom putea face orice. Putem sa adoptam orice lege sau amendament. Si chiar asta intentionam sa facem.“ Un alt conducator, Pat Roberson, scria: „Urmatoarea obligatie pe care o are un cetatean al ordinii mondiale a lui Dumnezeu este fata de sine. ‹Adu-ti aminte de ziua de odihna ca s-o sfintesti› este o porunca data pentru beneficiul personal al fiecarui cetatean…. Civilizatiile superioare se ridica atunci cand oamenii se odihnesc, mediteaza si se inspira de la Dumnezeu. Legile din Statele Unite care au poruncit o zi de odihna [legile duminicale] … au fost abrogate ca o violare a separarii dintre biserica si stat… Ca o insulta fatisa la adresa lui Dumnezeu si a planului Sau, sunt recunoscute doar acele legi despre care se poate arata ca au un scop evident secular.“ (Noua ordine mondiala, p. 236)
            intelegeti rationamentul? El spune ca am declarat ilegale legile duminicale. Dar daca vrem sa aducem inapoi aceasta natiune la Dumnezeu, trebuie sa ne inchinam impreuna Lui. De aceea, intr-o vreme cand valorile morale dispar – intr-o perioada de criza – este logic sa ne unim intr-un punct pe care il avem in comun, care este, pentru majoritatea bisericilor crestine, tinerea duminicii. E nevoie de multa convingere pentru a tine Sabatul biblic.
            Nu, Statele Unite nu sunt supraputerea finala. Vor fi in viitor, cand piatra care se va desprinde fara ajutorul vreunei maini omenesti va zdrobi toate natiunile si va instaura imparatia divina a lui Dumnezeu.
            Sa va povestesc despre un om numit Milton Schustek. A trait in Cehoslovacia in timpul dominatiei sovietice si a puternicei persecutii religioase. in timp ce comunistii preluau conducerea tarii, el dorea sa fie liber sa citeasca Biblia si sa-si continue lucrarea ca pastor. Dar comunistii aveau alte idei. Ei se hotarasera sa faca din toti pastorii muncitori. Milton stia ca vroiau sa il trimita cat se poate de departe de biserica lui – la minele de carbuni.
            Dar i-a venit o idee, cu ajutorul careia putea sa ramana aproape de lucrarea sa pastorala din Praga. S-a gandit la o meserie pe care nu ar fi vrut sa o aiba nimeni – curatator de canale. Nimeni nu vroia sa coboare la sute de metri sub oras, ca sa curete acele canale inguste si murdare.
            Milton s-a hotarat sa aiba o intrevedere cu conducatorii comunisti, pentru a primi slujba aceasta. Dar mai intai a ingenuncheat si s-a rugat: „Isuse“, a spus el, „vreau sa ma inchin tie in fiecare Sabat. Te rog, ajuta-ma sa pastrez legea Ta si sa iti fiu credincios.“
            Dupa ce a fost primit in biroul conducatoarei partidului local, Milton i-a spus:
-inteleg ca doriti sa ma trimiteti sa lucrez in mine. Dar as vrea sa va spun ceva. Bunicul si tatal meu au lucrat in mine, iar eu sunt dispus sa lucrez in oriunde ma trimiteti. Dar am o propunere. Aveti nevoie de cineva care sa indeplineasca cea mai grea munca pe care o aveti – sa coboare in canale. Iar eu sunt dispus sa fac asta. Nu ati vrea sa imi dati responsabilitatea de a curata sistemul de canale din Praga? As fi bucuros sa fac asta, pentru ca astfel as avea posibilitatea de a ma inchina lui Dumnezeu aici.
            Ceva a atins inima conducatoarei comuniste. S-a uitat la birou, apoi la Milton si a spus:
            -Pastore, eu nu sunt o femeie evlavioasa. Pur si simplu incerc sa numesc oameni pentru posturile de munca. Mergeti si curatati sistemul de canale.
            Nu voi uita niciodata privirea lui Milton in timp ce povestea intamplarea. A recunoscut ca fusese o slujba grea, foarte neplacuta si stresanta. Dar meritase fiecare zi, a spus el, deoarece a putut „sa se inchine lui Dumnezeu cu credinciosie, in adevar.“
            intr-un anume fel fiecare credincios va fi chemat sa demonstreze acelasi tip de credinta. 
            Usor adaptat dupa Mark A. Finley, The Next Superpower: Ancient Prophecies, Global Events, and Your Future (Urmatoarea Supraputere: Profetii antice, evenimente globale si viitorul tau) (Hagerstown, Md.: Review and Herald Publishing Association,
 2005), capitolul 13.
 
Adventists Affirm – Cu Permisiune
Traducere de: Valentin Rusu

______________________________

de Pastor. Mark A. Finley. Copyright © 2007 – Articole Crestine. Toate drepturile rezervate. Folosirea acestui material se poate face urmand instructiunile din Ghidul de folosire.